Carte - IAR Brașov. Industria Aeronautică Română 1925-1948

250,00 RON
256 pagini în policromie

Imprimat în România

Dimensiuni: A4 - 297x210 mm


In stoc

Durata de livrare: 1-2 zile lucrătoare

Limita stoc
- +
Adauga in cos
Cod Produs: 214-11-034 Ai nevoie de ajutor? 0729 694 580
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Despre autor
  • Review-uri (0)

Format: portrait

Cartea conține 533 fotgrafii.
Format: A4 (210 x 297 mm) | Număr de pagini: 256, policromie | Hârtie: DCM 120g/m2 | Coperta: cartonată, plastifiată mat

Titlul lucrării: IAR Brașov – Industria Aeoronautică Română 1925 – 1948. Istorie în peste 500 de fotografii.
Graphic design & DTP: Ciprian N. Isac (Atelierul de Grafică, București)
Prelucrare foto: Carla Duschka, Irina Colan
Editura: Host Models
Localitate: Brașov
Anul de editare: 2019
ISBN: 978-606-94918-0-5

Cerul se înseninase dar se pornise în schimb vântul, dușmanul aviatorilor. Plouase mărunt cu o zi înainte și toți se temeau că vremea nu va ține azi cu publicul. După prânz lumea începe să se strângă pe stupina lui Nandi Steriu de la marginea Brașovului unde Despărțământul ASTREI și Casina Română susținute de ziarul Gazeta Transilvaniei mobilizaseră „potop de lume spectatoare la succesul unui Român”. Cinci mii de oameni se strânseseră în ciuda vântului care nu contenea, ba se și întețise, toți vrând să asiste la „biruința libertății și triumful minții românești”. Aurel Vlaicu era acolo de la prânz așteptând optimist să se îndrepte vremea. Cu două seri înainte, într-un cerc restrâns de prieteni spusese că va încerca să zboare peste Brașov, poate chiar și peste Tâmpa. Se apropia ora patru după-amiază, ora stabilită pentru zbor. Vlaicu începe să devină agitat, vântul este tot puternic. Cu puțin timp în urmă vremea îi anulase un zbor la Sibiu. Organizatorii, prietenii brașoveni ai lui Vlaicu îl sfătuiesc să renunțe. Ion, fratele lui care îl însoțea, îl sfătuiește la fel. Vlaicu tace… dar simte că publicul care așteaptă liniștit evenimentul este alături de el. Cu doi ani înainte, tot într-un septembrie venise la Brașov cu un model la scară redusă a aparatului său de zbor să ceară ajutor bănesc de la fruntașii brașoveni. Modelul zburător era contruit de el din lemn de brad, gorun și pânză. Pe terenul de sport al liceului român din Brașov executase cu acest model zburător câteva zboruri care dovediseră că aparatul era extrem de stabil indiferent de evoluțiile pe care le executa. Azi, 18 septembrie 1911 pe stil vechi, vroia să zboare în fața brașovenilor cu aparatul real. Cu câteva minute înainte de ora cinci scoate avionul din hangar. Publicul aplaudă stingher, mulți au inima împietrită așteptând cu emoție clipele următoare. După o scurtă pregătire a motorului Vlaicu se urcă în avion și în câteva secunde decolează. Mulțimea explodează de bucurie, aplaudă, strigă, este extaziată. Bucuria și însuflețirea se preschimbă curând în îngrijorare, Vlaicu se luptă cu vântul puternic care suflă din toate direcțiile. Avionul e greu de controlat și abea reușește să ajungă la 80 de metri înălțime scuturat bine de vânt. Nu reușește să mențină aparatul stabil. Este nevoit să aterizeze la doi kilometrii de locul unde a decolat și la aterizare avariază o roată și cârma laterală. Nici nu mai contează, important este că, în acea zi, 18 septembrie stil vechi/1 octombrie stil nou, Vlaicu face din Brașov o insulă în „oceanul nostru aerian” imaginat de Mircea Zorileanu. Soarta a vrut ca un transilvănean să fie primul care zboară în inima țării, la Brașov, cu un aparat imaginat și construit de el. Este momentul nașterii Brașovului aeronautic... – Fragment din preambulul cărții IAR Brașov – Industria Aeoronautică Română 1925 – 1948

Scrie un review


Suport clienti Luni-Vineri, 9:00-17:00

0729 694 580 contact@digitalgift.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!